Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου: «Μαρτυρική ημέρα η Τετάρτη 1η Μαρτίου»

Συνέπεια των τραγικών ελλείψεων στις υποδομές της χώρας είναι η τραγωδία στα Τέμπη και όχι λάθους ενός ανθρώπου, αναφέρεται στο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου.

Επίσης, επισημαίνονται οι αδυναμίες του συστήματος των σιδηροδρόμων που είναι εμφανείς και σε τοπικό επίπεδο και ειδικότερα στην περιοχή του Ταύρου.

«Στις διαβάσεις στον Ταύρο υπηρετεί ένας και μόνο φύλακας ανά διάβαση, με χειροκίνητες μπάρες και ελλιπή φωτισμό. Επίσης, διεκδικούμε την ασφαλή και περιβαλλοντικά συμβατή λειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών», σημειώνεται στο ψήφισμα.

Ακόμη, τίθεται το θέμα της υπογειοποίησης του προαστιακού «… για την ασφάλεια αλλά και προκειμένου να αποφευχθεί η τριχοτόμηση της περιοχής του Ταύρου που διασπά την κοινωνική συνοχή και δυσκολεύει τις μετακινήσεις των πεζών και τις διελεύσεις των οχημάτων. Για να μην ζήσουμε παρόμοιες αβελτηρίες και σε άλλα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου», τονίζεται, «είναι άμεση η ανάγκη για αποφάσεις που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των κατοίκων και την ποιότητα της καθημερινής ζωής των πολιτών».

Ακολουθεί το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου:

1. Εκφράζει τη βαθιά οδύνη και τα πιο θερμά συλλυπητήριά του στις οικογένειες και στους συγγενείς των ανθρώπων που έφυγαν βίαια από κοντά μας, όπως και τις ευχές του για ταχεία ανάρρωση των τραυματισμένων του τραγικού δυστυχήματος. Ολόκληρη η χώρα έχει βυθιστεί στο πένθος, ζούμε ημέρες βαθιάς θλίψης βιώνοντας μία αδιανόητη τραγωδία συγκλονισμένοι από την ανείπωτη και πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη με δεκάδες νεκρούς και αγνοούμενους.

2. Θεωρεί ότι η τραγωδία αυτή δεν είναι συνέπεια λάθους ενός ανθρώπου αλλά συνέπεια των τραγικών ελλείψεων (προσωπικού, τεχνολογίας, όπως και διαδικασιών) στις υποδομές της χώρας και πολύ περισσότερο στις σιδηροδρομικές μεταφορές.

3. Η τραγωδία δεν είναι μία φυσική καταστροφή ούτε πρόκειται για δυστύχημα αλλά για προδιαγεγραμμένη πράξη που θυμίζει αρχαίο δράμα και απλώνει παντού μία μεγάλη θλίψη δυσφορία και ένα οδυνηρό αίσθημα απώλειας. Οι πολίτες αποστρέφουν το βλέμμα τους στη συγκάλυψη συμφερόντων και ευθυνών όπως και με το κυνήγι εξιλαστήριων θυμάτων. Όλο και περισσότερο οι νέοι άνθρωποι διεκδικούν ουσιαστικές απαντήσεις για την τραγωδία.

4. Επισημαίνει σε όλους τους τόνους ότι δεν πρέπει οι ευθύνες να παραγραφούν ούτε πρέπει να ξεχαστούν. Προσβάλλεται η νοημοσύνη του ελληνικού λαού όταν επιχειρείται ο αναπροσανατολισμός της συζήτησης από τις βαρύτατες κρατικές ευθύνες για τον θάνατο 57 συμπολιτών μας.

5. Εκφράζει την εμπιστοσύνη στην Ελληνική Δικαιοσύνη. Οι ευθύνες πρέπει να αποδοθούν τάχιστα σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη: κρατικές και κυβερνητικές ευθύνες, ευθύνες της ιδιωτικής εταιρείας και ατομικές ευθύνες.

6. Αναρωτιέται γιατί οι ελληνικές αρχές διαχρονικά δεν αντέδρασαν έγκαιρα για να διασφαλίσουν το σιδηροδρομικό σύστημα της Ελλάδας παρά τις επανειλημμένες ευρωπαϊκές προειδοποιήσεις και αλλά και των εργαζομένων.

7. Απαιτούμε το Δημόσιο χαρακτήρα και το Δημόσιο έλεγχο των κρίσιμων υποδομών της χώρας.

8. Οι πολυπληθείς διαδηλώσεις σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας είναι αναμενόμενες καθώς το κίνημα των πολιτών κινητοποιείται όχι από κομματικά κίνητρα αλλά από τη δίκαιη αγανάκτηση απαιτώντας να μην συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη. Ιδιαίτερα συγκινητική είναι η υψηλή συμμετοχή της νεολαίας στις συγκεντρώσεις που διεκδικεί ένα δημιουργικό μέλλον σε ένα κράτος δικαιοσύνης και ισονομίας.

Η Τετάρτη 1η Μαρτίου του 2023 παραμένει μία μαρτυρική ημέρα, μία ημέρα ανείπωτης θλίψης για το πρωτοφανές πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη αλλά και οργής για το πως είναι δυνατόν να χάνονται ανθρώπινες ζωές με αυτόν τον τραγικό τρόπο. Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μοσχάτου- Ταύρου επισημαίνει τις αδυναμίες του συστήματος των σιδηροδρόμων που είναι εμφανείς και σε τοπικό επίπεδο και ειδικότερα στην περιοχή του Ταύρου. Στις διαβάσεις στον Ταύρο υπηρετεί ένας και μόνο φύλακας ανά διάβαση, με χειροκίνητες μπάρες και ελλιπή φωτισμό. Επίσης, διεκδικούμε την ασφαλή και περιβαλλοντικά συμβατή λειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών.

Τέλος, σταθερή είναι η διεκδίκησή μας για την υπογειοποίηση του προαστιακού για την ασφάλεια αλλά και προκειμένου να αποφευχθεί η τριχοτόμηση της περιοχής του Ταύρου που διασπά την κοινωνική συνοχή και δυσκολεύει τις μετακινήσεις των πεζών και τις διελεύσεις των οχημάτων. Για να μην ζήσουμε παρόμοιες αβελτηρίες και σε άλλα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, είναι άμεση η ανάγκη για αποφάσεις που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των κατοίκων και την ποιότητα της καθημερινής ζωής των πολιτών.»

Από admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *